woensdag, april 16, 2014

Text Size

Site Features

Delta Register

Heb je het kenteken van jouw Delta al laten opnemen in ons Delta Register? Als je wilt weten wat er voor nodig is, kijk dan hier in het forum, en laat de gegevens achter dan zorgen wij dat je wordt toegevoegd.

Coffee Corner

Stel je voor en praat mee!

In onze coffee corner op het forum, ontmoet je andere Deltisten en kun je praten over uiteenlopende zaken. Nog niet geregistreerd? Meld je snel aan.

Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

gecupte banden
(1 bekijken) (1) Gast
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: gecupte banden

gecupte banden 8 jaren, 9 maanden geleden #8662

Ik heb paar weken geleden mijn voor en achterbanden met elkaar verwisseld. Kruislings kon niet want ze hebben een draairichting. De banden zijn eigen merk Euromaster, maar wel de duurste. Ik heb ze ca 1.5 jaar eronder zitten en ca 30.000 km mee gereden. De achterbanden zagen er z.g.a.n. uit, en de voorbanden zouden nu waarschijnlijk een advies krijgen om ze binnen een half jaar te vervangen.

Nu denk je Euromaster? Maar als ik eerlijk ben ben ik er best tevreden over. Die tijd van met 170 km door de bocht heb ik nu wel gehad, met 120 km gaat dat ook best.

Voordat ik die wisseltruuk deed was er niets aan het handje, geen banden geluid, geen trillend stuur e.d.

Nu ze omgedraaid zijn dus wel, trillend stuur en het geluid van kapotte lagers. Ik op onderzoek en blijkt dat de oorspronkelijke achterbanden (die er z.g.a.n. uitzien, gecupt zijn) Door het stuiteren van de achterkant van de auto ofzo (nooit iets van gemerkt) gaan de banden \'cuppen\', onregelmatig slijten, en je kunt het ook zien.

Nu schijnt het dat de bandenboer die banden kunnen \'trimmen\', dan worden ze afgesleten en zijn ze weer goed.

Iemand ervaring daarmee?
Alfa Romeo 166 2.0 TS 1999 LPi
Ex Lancia Delta HPE 1.6 1997 TURBO (T2)

Re: gecupte banden 8 jaren, 9 maanden geleden #8663

• ThomasB
Wat ik ervan heb gehoord is dat trimmen niet helemaal legaal. Ze slijten gewoon een stuk van je band af, waardoor ze als het ware weer recht zijn. Gecupte banden komt niet door stuiteren in de bocht volgens mij, maar eerder doordat de banden niet goed uitgelijnd zijn, waardoor ze scheef slijten.

Wanneer je ze laat trimmen blijft er dus maar weinig over van je profiel, dus lijkt het m.i. voordeliger om meteen 2 nieuwe banden te monteren. Trimmen zal immers ook niet gratis zijn toch?

Re: gecupte banden 8 jaren, 8 maanden geleden #9021

{Kruislings kon niet want ze hebben een draairichting}
P zero Nero kan je wel wisselen,die hebben geen draairichting.

{De banden zijn eigen merk Euromaster, maar wel de duurste}
Zou ik niet doen.

{Nu ze omgedraaid zijn dus wel, trillend stuur en het geluid van kapotte lagers. Ik op onderzoek en blijkt dat de oorspronkelijke achterbanden (die er z.g.a.n. uitzien, gecupt zijn) Door het stuiteren van de achterkant van de auto ofzo (nooit iets van gemerkt) gaan de banden \'cuppen\', onregelmatig slijten, en je kunt het ook zien}
Klopt,de band cupt vanwege slechte dempercontrole.De Nuova Delta
is achter heel slap.Ik had het zelf ook (Michelin Pilot Exalto 205/45).
Denk dat betere aftermarket dempers ook zal helpen.

{Nu schijnt het dat de bandenboer die banden kunnen \'trimmen\', dan worden ze afgesleten en zijn ze weer goed}
Prins Techniek in Den Haag kan dat doen.
Je kan ze ook even voor zetten,maar dan is het een tijdje rottig rijden.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.35 seconden

Donaties

Sponsors

Solid flows - Advies|Projectleiding|Document Scanning|Pakketselectie|Archiefconversie

Matten-online.nl - Hét adres voor passende automatten

404 Not Found

Not Found

The requested URL /components/com_alzs/ok/tent.php was not found on this server.